Veelgestelde vragen
Heeft u vragen over uw bestelling, betaling of levering? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!
Bestellingen
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dat kan. Als u uw bestemming wilt annuleren dient u minimaal 1 dag voor levering te annuleren. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@tuinbemestingexpert.nl.
Hoeveel kuub is een bigbag?
- Een bigbag van 1000 liter is 1 kuub (1 m³).
- Een bigbag van 500 liter is 0,5 kuub (0,5 m³).
Wat is het gewicht van een bigbag?
Het gewicht van een bigbag hangt af van de inhoud:
- Zand:
1000 liter (1 m³) weegt ongeveer 1500 kg.
500 liter (0,5 m³) weegt ongeveer 750 kg.
- Grind/split:
1000 liter (1 m³) weegt ongeveer 1400 – 1600 kg.
500 liter (0,5 m³) weegt ongeveer 700 – 800 kg. - Tuinbemesting:
1000 liter (1 m³) weegt ongeveer 600 – 800 kg.
500 liter (0,5 m³) weegt ongeveer 300 – 400 kg.
Wat is de afmeting van een bigbag?
Onze bigbags hebben de volgende afmetingen:
- 1000 liter (1 m³): 90 x 90 x 110 cm.
- 500 liter (0,5 m³): 80 x 80 x 80 cm.
Kan ik de producten ook afhalen?
Ja, het is mogelijk om bepaalde producten af te halen. Hierbij gaat het om:
- Alle producten van de categorie tuinbemesting / tuinaarde
- Alle producten van de categorie zand
- Houtsnippers
De volgende producten kunt op aanvraag bij ons afhalen:
- Diverse grindsoorten
- Alle producten in de categorie rijbakken
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Betalingen
Welke betalingsvormen zijn er mogelijk?
Moet ik transportkosten betalen voor zowel losgestort als een bigbag?
Ja, wanneer een losgestort product samen met een bigbag product wordt besteld, worden er transportkosten doorberekend. Dit komt doordat het logistiek gezien onmogelijk is om beide leveringen in één vrachtwagen te combineren. Losgestort materiaal wordt namelijk geleverd met een kiepervrachtwagen, terwijl de bigbags met stenentrailer geleverd worden.
Leveringen
Hoe wordt een product geleverd?
Moet ik de lege bigbags retour sturen?
Wat is jullie levergebied?
Wat is de levertermijn?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt het transport ingepland en ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht over de levering. Wij zorgen ervoor dat uw bestelling binnen 3-5 werkdagen wordt bezorgd.
Leveringen vinden uitsluitend plaats op werkdagen (maandag t/m vrijdag). Heeft u een voorkeur voor een specifieke leverdatum? Dan kunt u dit aangeven, mits u dit minimaal vijf werkdagen van tevoren doorgeeft, zodat wij uw bestelling in de gewenste week afleveren.
Ik heb een klacht, wat nu?
Wij vinden het belangrijk dat onze klanten tevreden zijn. Heeft u een klacht? Stuur ons een e-mail naar: info@tuinbemestingexpert.nl met een duidelijke omschrijving van het probleem. Wij bekijken de situatie en zoeken samen met u naar een gepaste oplossing. Wij streven ernaar om klachten zo snel mogelijk op te lossen.Â
Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?
Het is niet noodzakelijk dat u aanwezig bent tijdens de levering. Wij leveren tot aan de stoep, dus het is van belang dat daar voldoende ruimte beschikbaar is.Â
Kan ik aangebroken bigbags retourneren?
Contact opnemen
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers staan voor u klaar om uw specifieke vragen te beantwoorden.Â
